Ons Gezin

Ons Gezin

zondag 21 april 2013

Huiskamer

In het hele huis hebben we dezelfde kleuren gebruikt op de muren, om zo een eenheid en rust te creeeren. Zie voor de kleuren hier
Het schouwtje kochten we hier
De kaarsenstandaards bij Ikea
De vaas met takken heb ik al 30 jaar en heb ik toen gekregen van mijn lieve Zus, de kleuren passen nu weer prachtig in ons nieuwe interieur.
De mand met houtblokken bij Praxis
Het Stoeltje heb ik overgenomen van medeblogster Ida, ik heb er een heel mooi kussen van Riviera Maison (via Marktplaats) ingelegd.
Onze zoon Tim heeft een eigen bedrijf Woodspirit, hij heeft de prachtig witte hoge plinten gemaakt.


Voor de Ektorp hoekbank (marktplaats) hebben we nieuwe grijze hoezen gekocht bij Ikea
De gehaakte spreien op marktplaats
De bloemenvaas bij Ikea
De Rieten lampenkappen zijn van Countryfield
De lampenvoeten bij Kwantum
Het witte houten dienblad  gebruik ik al jaren en gekregen van mijn schoonzusje
De muurkaarsenhouders heb ik gekregen van mijn schoondochter Peggy
De foto boven de bank is gemaakt door mijn schoonzus die Fotograaf is, en was de voorkant van onze trouwkaart 5 jaar geleden. Nog steeds vinden wij het een schitterende foto.

De sitetable heeft in de loop der jaren al verschillende kleuren gehad. Voor ons nieuwe huis schilderde ik hem in dezelfde kleur als de eettafel.

In de ingebouwde kast zat al geen deur meer. Ik heb er een showkast van gemaakt met glazen planken erin, die ik per seizoen in wil richten. De paasspullen staan er nog in, maar dat wordt snel oranje voor Koningsdag, of schelpen voor de zomer.

De Eethoek  was voorheen grenen, vorig jaar heb ik hem zelf opgeknapt Zie lloyed loom stoelen verven 
Deze Teakkast is het enige meubelstuk wat we nieuw hebben gekocht hahah
Omdat dit huis beduidend een stuk kleiner is dan het vorige moesten we goed nadenken hoe we alles praktisch een plekje konden geven, in deze kast zitten twee secretairtjes verwerkt waar onze laptops in passen, als de laptop's dicht zijn, kan je het secretair sluiten met een glazen koepeltje.
Onderin hebben we ieder een kastje voor onze persoonlijke spullen/administratie.
Bovenin heb ik mijn mooie glaswerk en serviesspulletjes staan.

Groetjes Anita

2 opmerkingen:

It's me zei

Wat een heerlijk gezellig huis heb je zeg !!..leuk hoor allemaal...liefs van mij...xxx..

Alie zei

Heerlijk sfeertje bij je, echt gezellig!