Ons Gezin

Ons Gezin

dinsdag 10 maart 2015

Wasmiddel maken met Zwitsal zeep

Al meerdere keren heb ik zelf wasmiddel gemaakt met Marsaille zeep. Nu kwam ik op het internet bij Budgi een recept tegen van wasmiddel van Zwitsal zeep. Dit kon ik natuurlijk niet onuitgeprobeerd aan mij voorbij laten gaan. Aan de slag dus. ;-))))))


Ik heb het recept wat aangepast. Ik heb een heel stuk Zwitsal zeep van 90 gram geraspt en  gemengd met 5,5 liter kokend water. Daarna in flessen gegoten en een nacht op laten stijven. Ik gebruik zelf nooit Soda tijdens het wassen omdat dit slecht is voor het aluminium verwarmingselement van mijn wasmachine. Voor 1 wasbeurt gebruik je +/- 35 ml van dit wasmiddel. Het ruikt heerlijk als je de fles opendoet. Echter als de was klaar is ruikt het niet zo geparfumeerd als gekocht wasmiddel, maar je was is wel schoon. En het is vele malen goedkoper dan Robijn met Zwitsal geur. 

Heel veel succes als je het ook gaat proberen. 

Groetjes Anita

Geen opmerkingen: