Ons Gezin

Ons Gezin

donderdag 12 april 2012

Gehaakte Zomer Stola

Na noeste arbeid in de avonduurtjes is de zomerstola klaar. 

 Het patroon kan je vinden bij Claire.








Rondom de hele stola haakte ik:
Voor de rand gebruikte ik een dunne witte katoen haaknaald nr 2, om een meer brocante uitstraling aan de stola te geven.
1e Rand:
1e Toer: Boogjes maken van 4 lossen 1 vaste, totdat je rond bent.
2e Toer: In de boogjes van 4 lossen: * ( 1 vaste, 1 half stokje, 5 stokjes, 1 half stokje, 1 vaste)
Herhaal dit vanaf het * tot je de cirkel rond bent.
Je kunt het zo laten of nog een rand haken.

2e Rand:
1e Toer: Neem een steek achterlangs op, 1 vaste, 7 lossen, een steek achterlangs opnemen, 1 vaste, 7 lossen. Zo verder haken tot je de cirkel rond bent.
2e Toer: In de boogjes van 7 lossen: 1 vaste, 1 half stokje, 1 stokje, 5 dubbele stokjes, 1 stokje,1 half stokje, 1 vaste.
Doe dit in al de boogjes tot je de cirkel rond bent






Weet je wat het leuke is aan dingen die af zijn. Dat ik weer aan iets nieuws mag beginnen. Het patroon en de katoen liggen al geduldig te wachten op de bank bij de TV.

Iedereen die trouw mijn blog bezoeken wil ik hartelijk danken.

Ik wens jullie een fijn weekeind

Liefs Anita

14 opmerkingen:

My Home Sweet Homemade zei

Wauw.... wat istie gááf!!! Geweldig al die kleurtjes, nou, laat de zomer maar komen! Jij bent er klaar voor!
Groetjes Elly

Anoniem zei

Wat een mooie kleurige omslagdoek! Heerlijke zomerse kleurtjes. Laat de zon maar komen!
Ben benieuwd wat je nieuwe projectje gaat worden.
Welterusten voor straks!

Lieve groet,
Gerry

Jana zei

Mooie blog en prachtige decoraties. Have a nice weekend.
Jana

Anoniem zei

Echt heel leuk! En wat een gezellige zomer
kleurtjes past overal goed bij. Jullie ook een
prettig weekeind. Groetjes peggy

Claire zei

Hij is heeeel er mooi geworden. Daar ga je veel plezier van hebben!! Geniet ervan, groetjes, Claire

Christine zei

Beste Anita ,
wat een leuke blog en de omslagdoek prachtig ♥
beste groeten ,
Christine

Maaike zei

Hallo Anita, wat een mooie blog! Mooie stola hoor!

Ik ga je volgen! Groeten Maaike

Elna zei

Nice blog and nice crocheting. I'm your newest follower.

Hugs from Sweden
Elna

Unknown zei

Hoi Anita, wat leuk dat je mijn blog gevonden hebt en waardeerdt, zo kom ik ook weer op de jouwe! En dat ziet er ook zeer aantrekkelijk uit, heerlijk om ook weer op rond te neuzen, ga ik dus ook zeker doen! hartelijke groet, Jacqueline

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

wat is die super geworden zeg erg leuk moest gelijk denken aan vroeger ik had zoiets als omslag doek voor mijn dochter toen ze een baby was ...heerlijke vrolijke kleurtjes ....fijne week lieve groet rosita

Kom Achterom zei

Jij bent in het zonnetje gezet door Ria dus kom ik lekker bij je binnen wapperen! Super gezellig bij jou zeg!
Ik ga je volgen hoor!
fijne avond
Yolanda

Mariette VandenMunckhof-Vedder zei

Beste Anita,

Via Ria van It's Me kom ik bij jou terecht. Pracht haakwerk heb je klaargekregen zeg!
Triest bericht in je vorige post en het is onbeschrijflijk inderdaad.
Lieve groetjes,

Mariette

Maaike zei

Hoi Anita, bedankt voor je berichtje op mijn blog! Mooie stola heb je gemaakt zeg, wat een werk! Lekker zomers!

Ik ga je volgen hoor!

Groeten Maaike

PIETA zei

Via Via , kom ik bij jou terecht.
Wat een mooie kleurige stola heb je gemaakt.
En wat heb je een Sperleuke Blog.
Ik ga je volgen hoor.
Ik ben ook nog niet zo lang aan het Bloggen.
Als je zin hebt mag je wel een kijkje nemen hoor ???

FIJNE AVOND,,,,
LIEFS PIETA