Ons Gezin

Ons Gezin

zondag 18 augustus 2013

Man heeft nieuwe Bolide

Verhalen en Columns van vroeger en nu

Een prachtige Paarse Ford Cougar sportauto staat er op onze oprit. 


Manlief stapt apentrots uit en vraagt aarzelend, wil jij er soms ook een keer een blokje mee rijden. Ja hoor zeg ik, en hou mijn hand op, schoorvoetend overhandigd hij mij de sleutel. Mijn hartslag verhoogd zich tot standje vreugde sprong. Maar uiterlijk vertrek ik geen spier. 
In deze prachtige bolide wil ik mezelf wel neervlijen. Dit is gaaaaaaaf, dit is leeeeeeeeeeeuk.

Met een doffe dreun stort ik neer op de bestuurdersplaats. Oeps foutje, beetje lage instap…………… Snel kijk ik om me heen of niemand mijn lompe actie heeft gezien. Zachtjes bereikt de ingehouden lach van mijn man mijn gehoorsysteem. Grrrrrrrrrrr
Meer liggend dan zittend neem ik de binnenkant in mij op, mmmmm niet slecht . Ik steek de sleutel in het contact en een geweldig verleidelijk geluid streelt mijn oren. Oooooo dit roept om Actie.
Mijn hartslag stijgt richting de 200 slagen per minuut. Nog ff de gordel om, je weet het maar nooit. Mijn voet vindt het gaspedaal en ik voel het asfalt onder mij doorschieten. Ooooo dit is een foute auto, dit gaat veel, heel veel geld kosten aan snelheidsboetes vrees ik. Wat een hemels gevoel. Gracieus manoeuvreer  ik richting de eerste de beste snelweg. Blazen gaan we, vet blazen met die kar.

Gelukkig het is lekker rustig  op de snelweg. Ik duw mijn voet rustig richting plankgas. Mijn hartslag slaat nu constant 300 slagen per minuut, daar blijft hij de komende 10 minuten. 
Dit is dus de Hemel……………………

Terug in de straat staan mijn 2 miniboy’s met glimmende oogjes samen met papa te wachten op de oprit. Ik kijk achterom richting de achterbank. Oeps daar is geen plek voor passagiers………
FF kijken of mijn stoel naar voren kan,  mmmm 1 standje lukt net, dan de rugleuning maar rechtop. Dubbelgevouwen zit ik nu met mijn voorgevel gevlochten in het stuurwiel. Langzaam voel ik het bloed uit mijn dubbelgeklapte onderbenen wegtrekken. Jep………….. ehhhhhhhhhhh……… Geen goed idee. Jeetje waar laten we de kids als we gezamenlijk ergens naar toe gaan???????
Ff denken……………………….


Ik rij in de Cougar.  
Mijn man volgt, met miniboy’s in mijn schattige vuurrode Datsun 100a (Bouwjaar 1976).


2 opmerkingen:

It's me zei

Geweldige auto.....zijn ze nog klein of groot de kids ???


hahahahah...tja.....ik zou niet weten....liefs Ria...x !

Anita zei

Hoi Ria, Ten tijde van dit verhaal waren de jongens nog klein. Ik ben bezig om allemaal leuke verhalen te schrijven over wat wij allemaal hebben beleeft de afgelopen jaren en daar is dit verhaal er één van.