Ons Gezin

Ons Gezin

dinsdag 21 februari 2012

Djinga alias Henkie Trimmen


   



Twee keer per jaar Trim ik onze Shih tzu's. Door de artrose in mijn re wijsvinger, kan ik niet genoeg kracht zetten om ze zelf te borstelen en uit de klit te houden.

Maar ik vind ze het mooist als ze getrimt zijn bij de trimmer. Voorheen hadden we meerdere hondjes, die nu van ouderdom zijn overleden, dat was een aardig kostenplaatje, vandaar dat ik zelf ben gaan trimmen met de tondeuze.
We hebben  nu nog twee hondjes, Djinga=Teefje van 2 1/2 jaar en Boeffie=Reutje van 14 jaar. Djinga noemen wij hier thuis eigenlijk Henkie. Hoe is dat zo gekomen. Henkie is heel erg nieuwschierig en wil niets missen van wat er binnen en buitenshuis gebeurt, zo nodig laat zij dit ook horen. Vandaar dat wij haar hebben "vernoemd" naar Henk v.d Meijden van dagblad prive. Met Sinterklaas kreeg zij een roze (speelgoed) minicamera voor aan haar halsbandje, met een heuse flits erop, zodat ze van alles ook beeldmateriaal kan verzamelen. hahahah
Vandaag was dus Henkie aan de beurt voor een Knip-Trim-Wasbeurt.


Voor

Tijdens


Halverwege

Klaar

En voor joker lopen met een (volgens de heren hier in huis) homojasje


Valt toch best mee met dat jasje. Is het geen lieffie zo.
Ze is alleen hoogst beledigd, dat we haar hebben ontdaan van haar bontje. Die is dus twee dagen beledigd en van slag, maar dat trekt wel weer bij.

Groetjes Anita




7 opmerkingen:

It's me zei

Geweldig !! wat ziet ie er schattig uit !!....xxx..

Anoniem zei

Wat goed dat je de hondjes zelf trimt! Onze cavalier ging ook altijd naar de trimmer en zag er dan zo kortgewiekt uit. Zo'n lief gezicht vind ik dat.

Groetjes,
Esther

Tanja zei

Ja dit kan ik me zo goed herinneren van mijn hond als hij getrimd was. Als hij van de kapper afkwam had hij een luchtje op en riepen mijn zoons dat ook constant tegen hem. En dat beledigde dat is ook zo, maar ik vind ze er wel weer heel mooi uitzien zo.

Knap gedaan Anita,

Fijne dag
Liefs
Tanja

Stella zei

Hi Anita,
Wát een werk...maar knap resultaat enne dat jasje staat best lief ;)
Lieve groet,Stella

MooZ KaartenFabriekje zei

Ze ziet er weer mooi gekapt uit! Ik vind haar er lekker pittig uitzien, zo met dat korte vachtje!
En een jasje is dan geen overbodige luxe,als het buiten nog wat frisser is.

groetjes, Monique

Anoniem zei

Henkie ziet er weer mooi uit! Vooral met zijn jasje aan.
Geniet van je vakantie!!!
Xxx peggy

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

wat een werk maar ziet er prachtig uit hahhahaha trek wel weer bij ...fijne week lieve groet rosita